محمود سلطانی : کارشناس و مشاور امور محیط زیست

وبلاگ شخصی در بردارنده مقالات ، مطالب و اطلاعات حرفه ای در زمینه محیط زیست و منابع طبیعی

محمود سلطانی : کارشناس و مشاور امور محیط زیست

وبلاگ شخصی در بردارنده مقالات ، مطالب و اطلاعات حرفه ای در زمینه محیط زیست و منابع طبیعی

رهبر حرف اصلی را در باره مدیریت زاینده رود زد

اجازه‌های رئیس جمهور در برداشت آب ،  

سبب سوء استفاده چهارمحالی‌ها است 

 

حجت الاسلام رهبر امام جمعه موقت اصفهان در خطبه های نماز جمعه 21/آبان 90 حرف اصلی را زد . 

به گزارش سایت خبری رویش و همچنین روزنامه اصفهان زیبا ، وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان چهارمحال در سال‌های گذشته افزود: در این سفر به این استان اجازه داده شد، برای آب کشاورزی و موارد دیگر از آب زاینده‌رود استفاده کند، اما این اجازه منجر به سوء استفاده از آب منطقه شد.
رهبر اضافه کرد: در حالی‌که کشاورزان استان هم‌جوار با نصب لوله‌های با قطر 70 سانتی‌متری به کشاورزی در کوهستان می‌پردازند، کشاورز اصفهانی که نسل‌ها در زمین هموار گندم کاشته‌، نمی‌تواند از نان گندم دسترنج خویش استفاده کند.
وی تصریح کرد: 400 سال پیش زمانی که شیخ بهایی به تقسیم آب منطقه پرداخت، استان چهار محال روستایی کوچک بیش نبود و او بر این اساس عادلانه آب را تقسیم و تنظیم کرد.
امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: گرچه مردم استان هم‌جوار همگی برادران و خواهران ما هستند، اما امروزه نیز جمعیت این استان یک دهم جمعیت اصفهان است و باید تقسیم آب هم به نسبت جمعیت این دو استان انجام شود.
*چهارمحالی‌ها از سخنان احمدی‌نژاد سوء برداشت نکنندوی با اشاره به اینکه آب همچون نفت و گاز یک سرمایه ملی است، تاکید کرد: رئیس جمهور در سخنان خود به صراحت می‌گوید اگر چه به لطف خدا استان چهار محال و بختیاری از استان‌های پرآب کشور است، اما تصمیم‌گیری‌ها باید در مورد آب استان دقیق باشد تا نتیجه آن به زیان این استان و استان‌های دیگر نباشد؛ بنابراین منظور رئیس جمهور هرگز این نبوده که همه آب متعلق به یک استان است.

*از روی کاغذ نمی‌توان برداشت آب را مدیریت کرد
رهبر افزود: در واقع مشکل آب اصفهان ناشی از ضعف مدیریت است، باید کارشناسانه و با نظارت عملی درباره  تقسیم آب تصمیم گرفت و نه از راه دور و از روی کاغذ آب را مدیریت کرد. 

 *****

اضافه می شود اشاره حجت الاسلام رهبر، سخنان جند سال پیش آقای احمدی نژاد در جمع مردم شهرکرد بود که گفت : من مدیر آب شما هستم و به دنبال آن مردم را به برداشت بی رویه از زاینده رود تحریک کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد